onsdag d. 24. januar
Aalborg
onsdag 00:00
11.9 m/s
11.9 m/s00:00
9.9 m/s05:00
11.7 m/s11:00
10.4 m/s17:00
10.8 m/s23:00
11.3 m/s05:00
9.1 m/s11:00
6.6 m/s17:00
7.4 m/s23:00
5.2 m/s05:00
5.0 m/s11:00
5.2 m/s18:00
4.7 m/s00:00
4.6 m/s06:00
5.9 m/s12:00
8.8 m/s18:00
14.8 m/s00:00
10.6 m/s06:00
11.8 m/s12:00
9.8 m/s18:00
9.9 m/s00:00
14.4 m/s06:00
15.1 m/s12:00
13.9 m/s18:00
12.6 m/s00:00
10.5 m/s06:00
8.9 m/s12:00
6.6 m/s18:00
7.4 m/s00:00
8.5 m/s06:00
4.2 m/s12:00
5.7 m/s18:00
6.2 m/s00:00
7.4 m/s06:00
8.3 m/s12:00
9.7 m/s18:00
10.6 m/s00:00
-1°11.7 m/s06:00
Vejrudsigt fra yr.no, leveret af Meteorologisk institut og NRK

Nordjysk crowdfunding-succes går nu i luften

Dato: 03-11-2017

Iværksætter Kim Jensen fra Aalborg har i tre år arbejdet på at udvikle ICEBREAKER, som er en helt ny måde at lave og servere isterninger på. Nu er dagen endelig kommet, hvor produktet lanceres på det danske marked.

Iværksætter Kim Jensen fra Aalborg har i tre år arbejdet på at udvikle ICEBREAKER, som er en helt ny måde at lave og servere isterninger på. Nu er dagen endelig kommet, hvor produktet lanceres på det danske marked.

I dag er en stor dag for team ICEBREAKER på Aalborghus Slot. Kim Jensen, der efterhånden er et kendt ansigt i det nordjyske iværksættermiljø, har de seneste tre år arbejdet på at revolutionere isterningemarkedet. Resultatet er ICEBREAKER, som er en håndholdt isterningemaskine, der bryder med den traditionelle måde at lave og servere isterninger på.

Projektet er finansieret via crowdfunding-platformen Kickstarter, og allerede dengang tegnede det godt. Interessen var stor, og 3700 ICEBREAKERs blev solgt, inden produktet gik i produktion. Nu er ICEBREAKER klar til at gøre indtog på det danske marked – bl.a. hos førende detailkæder som Bahne, Sinnerup og udvalgte Kop & Kande-butikker.
- Jeg er enormt stolt over, at vi nu er klar til at lancere ICEBREAKER. Et produkt, som hele mit team har knoklet for at gøre til en realitet. Vi har på intet tidspunkt gået på kompromis med teknologi, funktionalitet eller design, og nu er vi endelig klar til at introducere ICEBREAKER for første gang i Danmark, siger den nordjyske iværksætter Kim Jensen, som har stiftet ICEBREAKER Nordic ApS.
Med ICEBREAKER er det en selvfølge altid at have let adgang til isterninger. Den kan indgå som en fast del af middagsbordet og bidrage til ekstra luksus i hverdagen. Et simpelt koncept – men selv det enkle kan vise sig at tage tid at udvikle, designe og producere.
- Selvom det er tre år siden, jeg gik i gang med at realisere min drøm om at revolutionere isterningemarkedet, har det taget tid at nå dertil, hvor vi er i dag. ICEBREAKER skal være nem at bruge for alle, og derfor har hele udviklingsprocessen været kompliceret for netop at ende ud med et produkt, der både er simpelt at anvende og samtidig er i tråd med den nordiske designstil, forklarer Kim Jensen.

Made in Aalborg
ICEBREAKER er 100 % dansk og er blevet til på det nordjyske iværksætterslot i Aalborg. Projektet har vakt stor begejstring blandt medarbejdere, studerende og andre frivillige, der har hjulpet med at gøre ICEBREAKER til en realitet. Teamet på Aalborghus slot kalder sig isbevægelsen, og det er der en særlig grund til.

- En stor del af ICEBREAKER er Kims passion, og man kan ikke undgå at blive grebet af den måde, han lever og ånder for at gøre ICEBREAKER til en succes. Kims evne til at tro på projektet kan ikke undgå at smitte af på resten af teamet, og det resulterer i, at vi ikke ser det som et arbejde – men snarere et projekt, vi skal have til at lykkes. Det er et kæmpe motivationsboost, som jeg tager med mig, når jeg skal ud at markedsføre ICEBREAKER, siger Pernille Melchjorsen, marketingkoordinator i ICEBREAKER Nordic.
Iværksætterdrømmen
Kim Jensen opsagde sin lederstilling hos Novo Nordisk for at realisere ICEBREAKER-drømmen. Han var glad for sit arbejde, men han har altid haft lysten til at skabe noget selv.

- Jeg er opvokset ude på landet, hvor jeg altid har brugt meget tid på at forme og skabe ting. Jeg har altid haft en iværksætter i mig, og jeg tænker altid på, hvordan man kan gøre noget smartere eller mere intelligent, fortæller Kim Jensen.

Og på en tur til Texas opstod idéen til ICEBREAKER. Det er nu 16 år siden, for det tog tilløb at tage springet og starte egen virksomhed. Nu er ICEBREAKER i handlen, og selvom det har krævet hårdt arbejde at nå i mål, har Kim Jensen formået at holde gejsten oppe.
- Jeg har hele tiden brændt for, at det her projekt skulle lykkes. Derfor ser jeg det heller ikke som et arbejde, for det er lysten, der driver værket. Og her har det selvfølgelig været godt at have et motiveret team bag mig, når der opstår udfordringer. Sammen er vi isbevægelsen, fordi vi rykker på de traditionelle tanker om brugen af isterninger, slutter Kim Jensen.
Rejsen med ICEBREAKER starter i år på det danske marked, men med 8 patenter fordelt på 10 lande er ambitionerne høje, og Kim Jensen har konkrete planer om at udvide til resten af verden. Lige nu er det største fokus dog på den danske lancering, som bliver en del af den kommende julehandel.

Projektet er finansieret via crowdfunding-platformen Kickstarter, og allerede dengang tegnede det godt. Interessen var stor, og 3700 ICEBREAKERs blev solgt, inden produktet gik i produktion. Nu er ICEBREAKER klar til at gøre indtog på det danske marked – bl.a. hos førende detailkæder som Bahne, Sinnerup og udvalgte Kop & Kande-butikker.
- Jeg er enormt stolt over, at vi nu er klar til at lancere ICEBREAKER. Et produkt, som hele mit team har knoklet for at gøre til en realitet. Vi har på intet tidspunkt gået på kompromis med teknologi, funktionalitet eller design, og nu er vi endelig klar til at introducere ICEBREAKER for første gang i Danmark, siger den nordjyske iværksætter Kim Jensen, som har stiftet ICEBREAKER Nordic ApS.
Med ICEBREAKER er det en selvfølge altid at have let adgang til isterninger. Den kan indgå som en fast del af middagsbordet og bidrage til ekstra luksus i hverdagen. Et simpelt koncept – men selv det enkle kan vise sig at tage tid at udvikle, designe og producere.
- Selvom det er tre år siden, jeg gik i gang med at realisere min drøm om at revolutionere isterningemarkedet, har det taget tid at nå dertil, hvor vi er i dag. ICEBREAKER skal være nem at bruge for alle, og derfor har hele udviklingsprocessen været kompliceret for netop at ende ud med et produkt, der både er simpelt at anvende og samtidig er i tråd med den nordiske designstil, forklarer Kim Jensen.

Made in Aalborg
ICEBREAKER er 100 % dansk og er blevet til på det nordjyske iværksætterslot i Aalborg. Projektet har vakt stor begejstring blandt medarbejdere, studerende og andre frivillige, der har hjulpet med at gøre ICEBREAKER til en realitet. Teamet på Aalborghus slot kalder sig isbevægelsen, og det er der en særlig grund til.

- En stor del af ICEBREAKER er Kims passion, og man kan ikke undgå at blive grebet af den måde, han lever og ånder for at gøre ICEBREAKER til en succes. Kims evne til at tro på projektet kan ikke undgå at smitte af på resten af teamet, og det resulterer i, at vi ikke ser det som et arbejde – men snarere et projekt, vi skal have til at lykkes. Det er et kæmpe motivationsboost, som jeg tager med mig, når jeg skal ud at markedsføre ICEBREAKER, siger Pernille Melchjorsen, marketingkoordinator i ICEBREAKER Nordic.
Iværksætterdrømmen
Kim Jensen opsagde sin lederstilling hos Novo Nordisk for at realisere ICEBREAKER-drømmen. Han var glad for sit arbejde, men han har altid haft lysten til at skabe noget selv.

- Jeg er opvokset ude på landet, hvor jeg altid har brugt meget tid på at forme og skabe ting. Jeg har altid haft en iværksætter i mig, og jeg tænker altid på, hvordan man kan gøre noget smartere eller mere intelligent, fortæller Kim Jensen.

Og på en tur til Texas opstod idéen til ICEBREAKER. Det er nu 16 år siden, for det tog tilløb at tage springet og starte egen virksomhed. Nu er ICEBREAKER i handlen, og selvom det har krævet hårdt arbejde at nå i mål, har Kim Jensen formået at holde gejsten oppe.
- Jeg har hele tiden brændt for, at det her projekt skulle lykkes. Derfor ser jeg det heller ikke som et arbejde, for det er lysten, der driver værket. Og her har det selvfølgelig været godt at have et motiveret team bag mig, når der opstår udfordringer. Sammen er vi isbevægelsen, fordi vi rykker på de traditionelle tanker om brugen af isterninger, slutter Kim Jensen.
Rejsen med ICEBREAKER starter i år på det danske marked, men med 8 patenter fordelt på 10 lande er ambitionerne høje, og Kim Jensen har konkrete planer om at udvide til resten af verden. Lige nu er det største fokus dog på den danske lancering, som bliver en del af den kommende julehandel.

Skriv en kommentar

Søg

Del

Følg os på Facebook

Tilfældig nyhed

Følg med i det Nordjyske Erhvervsliv på Nordjyskerhverv.dk