mandag d. 11. december
Aalborg
mandag 07:00
6.1 m/s
6.1 m/s07:00
6.6 m/s11:00
10.4 m/s17:00
11.0 m/s23:00
12.5 m/s05:00
9.6 m/s11:00
7.7 m/s17:00
9.1 m/s23:00
12.8 m/s05:00
15.4 m/s11:00
14.1 m/s18:00
11.5 m/s00:00
9.3 m/s06:00
9.0 m/s12:00
7.2 m/s18:00
4.0 m/s00:00
3.7 m/s06:00
1.6 m/s12:00
3.5 m/s18:00
4.1 m/s00:00
2.1 m/s06:00
3.7 m/s12:00
5.9 m/s18:00
4.5 m/s00:00
3.4 m/s06:00
2.6 m/s12:00
4.5 m/s18:00
8.5 m/s00:00
11.0 m/s06:00
10.7 m/s12:00
8.3 m/s18:00
10.4 m/s00:00
12.2 m/s06:00
12.2 m/s12:00
15.8 m/s18:00
17.8 m/s00:00
13.4 m/s06:00
Vejrudsigt fra yr.no, leveret af Meteorologisk institut og NRK

Mere øl til kanten

Dato: 05-09-2017

En far og en mor, der i en lang årrække var bestyrere af flere pubber i Birmingham og omegn, giver måske særlige forudsætninger for at beskæftige sig indgående med øl. Den tanke kan man i al fald få, når det gælder den britiskfødte designer Leo Griffin, der i næsten fire årtier har boet og arbejdet i Danmark. Den seneste visuelle løsning fra hans hånd er nemlig udviklet til Søgaards Bryghus, der var blandt landets første kombinationer af mikrobryggeri, restaurant og pub.

- For cirka 10 år siden udviklede jeg den samlede visuelle identitet for bryghuset og siden er det blevet til en del supplerende designs under samme paraply. Nu har Claus Søgaard imidlertid besluttet at introducere et underbrand med navnet Two Face Brewing og i den forbindelse har han bedt mig om at skabe en visuel kommunikation, der er ganske anderledes fra den eksisterende, fortæller Leo Griffin.

Two Face Brewing er skabt med tanke på i særlig grad at appellere til de studerende, ligesom bryghuset med den nye linje har fokus på musikbranchen. Der er med Leo Griffins ord tale om ”øl, der går til kanten og lidt over” og sådan skal designet selvfølgelig også være:

- Hele identiteten bag Two Face Brewing er baseret på illustrationer af ansigter udført i en streg, som man kender den fra tegneseriernes univers. Vi spiller bevidst på humor, overdrivelse og navne, der understreger pointen.

Efter knap 25 år som selvstændig afhændede Leo Griffin ved årsskiftet sin virksomhed til KONXION, hvor han i dag er Senior Designer med særligt fokus på bureauets voksende skare af kunder med behov for visuel identitet.

Priser for Leo Griffins øldesign:
• Syv bronzemedaljer i ”Package Design”-kategorien ved Australian International Beer Awards 2016 – for Ægir Bryggeri
• UK Packaging Awards 2016 i ”Metal Pack of the Year”-kategorien – for Ægir Bryggeri
• ÅRETS BRØL 2016 i ”Emballagedesign”-kategorien – for Ægir Bryggeri
• ÅRETS BRØL 2016 i ” Rebrand Identity”-kategorien – for Ægir Bryggeri
• ÅRETS BRØL 2016 Grand Prix – for Ægir Bryggeri

Skriv en kommentar

Søg

Del

Følg os på Facebook

Tilfældig nyhed

Følg med i det Nordjyske Erhvervsliv på Nordjyskerhverv.dk