fredag d. 21. juli
Aalborg
fredag 03:00
16°7.7 m/s
16°7.7 m/s03:00
15°9.0 m/s05:00
15°8.0 m/s11:00
16°9.3 m/s17:00
16°7.4 m/s23:00
16°5.6 m/s05:00
17°5.5 m/s11:00
17°3.1 m/s17:00
17°4.4 m/s23:00
17°5.8 m/s05:00
18°6.5 m/s11:00
18°7.6 m/s19:00
17°9.3 m/s01:00
16°9.8 m/s07:00
16°7.8 m/s13:00
16°3.8 m/s19:00
16°3.0 m/s01:00
16°5.4 m/s07:00
17°5.1 m/s13:00
17°2.9 m/s19:00
17°3.3 m/s01:00
16°6.5 m/s07:00
17°5.9 m/s13:00
16°7.5 m/s19:00
15°7.8 m/s01:00
17°9.0 m/s07:00
17°10.0 m/s13:00
17°5.4 m/s19:00
15°5.3 m/s01:00
15°6.1 m/s07:00
17°7.4 m/s13:00
16°7.5 m/s19:00
16°8.2 m/s01:00
15°8.6 m/s07:00
17°8.8 m/s13:00
17°7.4 m/s19:00
15°8.6 m/s01:00
16°9.8 m/s07:00
Vejrudsigt fra yr.no, leveret af Meteorologisk institut og NRK

Kampagne for Danmarks nationaltag

Dato: 24-04-2017

Danmark har i 1.000 år været et teglland. Faktisk har der været røde tegl på danske tage lige så længe, som vi har haft Dannebrog. Uden overdrivelse kan man sige, at et tag af tegl er Danmarks nationaltag.

Det er netop udgangspunktet for den kampagne, som KONXION har udviklet for virksomheden Monier A/S, der er den førende leverandør af tagmaterialer i Norden og Baltikum.

– I Danmark producerer Monier såvel betontagsten som vingetagsten og det er den sidstnævnte serie af produkter under navnet Dantegl, vi er blevet bedt om at skabe en kampagne for. Hensigten er enkel: Indsatsen skal være med til at fremme salget af vingeteglsten, blandt andet i forbindelse med renoveringsprojekter. Vores sigtemærke er at få et par specifikke målgrupper til at overveje en vingeteglsten og dernæst at foretrække et Dantegl-produkt. Og så skal vi også gerne have offentligheden i bred forstand til at beskæftige sig med tag, fortæller kontaktdirektør Troels Vest Jensen, KONXION.

Med ansættelsen af et par af den nordjyske reklamebranches bedste klassiske kort – Senior Graphic Designer Kasper Randorff og hans kollega Leo Griffin – for et par måneder siden, har KONXION i dag også et stærkt fokus på mere traditionelle reklamediscipliner. Der er således tale om en løsning fra KONXION, hvor data som grundsten for at ramme rette målgruppe med rette budskab på rette tidspunkt bliver kombineret effektivt med klassiske reklamediscipliner.

Om det visuelle udtryk, der er det meget tydelige gennemgående element i kampagnen, siger Leo Griffin:

- Med baggrund i Dannebrog, danske tegltage og dansk håndværk baserer vi kampagnens visuelle udtryk på klare signaler som danskhed, tradition og æstetik. Kort sagt: Et billede af Danmark. Frem for en fotografisk løsning har vi valgt et markant grafisk udtryk, der for det trænede øje måske giver mindelser om de danske plakatkunstnere Aage Rasmussen, Viggo Vagnby, Sven Henriksen og Aage Sikker Hansens forbilledlige udtryksform.

Kampagnen, der introduceres i forbindelse med forårssæsonens start, omfatter blandt andet et kampagnewebsite, en mailkampagne, pressekontakt, annoncering i fagblade og på sociale medier,
direct mails og point of sale-materiale.

- Volstrup Teglværk ved Sæby har i over 100 år fremstillet Dantegl vingetagsten og står for produktionen af hovedparten af tegltagstenene til det danske marked. Mens moderne maskineri producerer tusindvis af tagsten hver time, fremstiller håndstrygere håndstrøgne tegltagsten efter århundredgamle metoder – blandt andet til slotte, herregårde, kirker og andre historiske bygninger. Det er der ikke nødvendigvis en rasende masse mennesker, der ved, men det skal vi gerne have lavet om på i løbet af de kommende uger, siger Troels Vest Jensen.

Skriv en kommentar

Søg

Del

Følg os på Facebook

Tilfældig nyhed

Følg med i det Nordjyske Erhvervsliv på Nordjyskerhverv.dk