onsdag d. 24. januar
Aalborg
onsdag 00:00
11.9 m/s
11.9 m/s00:00
9.9 m/s05:00
11.7 m/s11:00
10.4 m/s17:00
10.8 m/s23:00
11.3 m/s05:00
9.1 m/s11:00
6.6 m/s17:00
7.4 m/s23:00
5.2 m/s05:00
5.0 m/s11:00
5.2 m/s18:00
4.7 m/s00:00
4.6 m/s06:00
5.9 m/s12:00
8.8 m/s18:00
14.8 m/s00:00
10.6 m/s06:00
11.8 m/s12:00
9.8 m/s18:00
9.9 m/s00:00
14.4 m/s06:00
15.1 m/s12:00
13.9 m/s18:00
12.6 m/s00:00
10.5 m/s06:00
8.9 m/s12:00
6.6 m/s18:00
7.4 m/s00:00
8.5 m/s06:00
4.2 m/s12:00
5.7 m/s18:00
6.2 m/s00:00
7.4 m/s06:00
8.3 m/s12:00
9.7 m/s18:00
10.6 m/s00:00
-1°11.7 m/s06:00
Vejrudsigt fra yr.no, leveret af Meteorologisk institut og NRK

Brølende laurbær til nordjysk kreativitet

Dato: 01-09-2014

Med 150 indsendte bidrag og flere end 200 deltagere i den afsluttende prisfest på Nordkraft fredag aften må den anden udgave af ÅRETS BRØL – Nordjyllands største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring udviklet i regionen – betegnes som en succes.

Det aalborgensiske reklamebureau SHRPA vandt – i lighed med i 2013 – flest priser, idet direktør Adam Benneke og hans store flok af medarbejdere kunne gå fra scenen med seks ud af de 19 kategoripriser og desuden med ÅRETS BRØL 2014 Grand Prix’en for en trafikkampagne for Aalborg Kommune. Det næststørste antal priser hentede regionens andet store bureau, Clienti, men der var også priser til langt mindre virksomheder. 

- Nogle sendte mange bidrag ind og blev behørigt honoreret. Andre fik ikke så meget – i hvert fald rent prismæssigt – ud af at deltage, som de måske havde håbet. Andre igen fik priser for alt, hvad de sendte ind. Fordelingen viser bredden i den nordjyske kreative verden: Der var i lighed med i 2013 priser til såvel de største bureauer som til de ganske små og til virksomheder, som selv havde frembragt løsningerne. Og ser vi på kundesiden, var en enkelt på podiet adskillige gange – og alt i alt blev det til priser for 14 virksomheder, også nogle hjemmehørende uden for regionen, fortæller sekretariatschef Anita Møller fra Erhverv Norddanmark. 

Det er netop Erhverv Norddanmark, der sidste år tog initiativ til den første udgave af ÅRETS BRØL, dygtigt bakket op af en gruppe engagerede støtter i organisationens medlemskreds. 

- Konklusionen må efter ÅRETS BRØL 2014 være, at der er god bredde i branchen, at der også uden for regionen er fokus på nordjysk kreativitet – og at der også kan skabes god kommunikation internt i virksomhederne.

Anita Møller fortæller videre, at Erhverv Norddanmark bestemt ikke er afvisende over for en tredje runde med ÅRETS BRØL:

- Vi har undervejs i forløbet haft meget stor praktisk støtte fra vores gode samarbejdspartnere, hvoraf mange allerede nu har givet tilsagn om at ville være med igen. Det samme har kreativ direktør Thomas Hoffmann fra reklamebureauet &Co., der både i 2013 og 2014 har stået i spidsen for ÅRETS BRØL-juryen. Ud fra dette og fra de positive tilkendegivelser, som vi allerede nu har fået, er vi ikke bange for at kaste os ud i en ny udgave af arrangementet. Nu skal vi lige evaluere detaljerne, men essensen af hovedindtrykkene er, at det her arrangement kan vi godt være bekendt og der er ganske afgjort god grobund for en gentagelse.

Skriv en kommentar

Søg

Del

Følg os på Facebook

Tilfældig nyhed

Følg med i det Nordjyske Erhvervsliv på Nordjyskerhverv.dk

  • Eldelebiler, solceller og affaldskværne07-09-2016Eldelebiler, solceller og affaldskværneDet er vi, fordi vi gerne vil bidrage til den grønne omstilling og gennem festivalen vise, hvordan vi gør bæredygtighed til en del af hverdagen i en af Jyllands største boligforeninger. Blandt andet kan man lørdag 10. september kl. 10-16 møde os på Toldbod Plads, hvor vi vil fortælle om konkrete initiativer, siger Himmerland Boligforenings direktør, Ole Nielsen. Læs mere...